we come we see we conquer
 
HomeGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 betapa kita lupa

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
umamah

avatar

Female
Number of posts : 3
Age : 25
Registration date : 2009-05-16

PostSubject: betapa kita lupa   Sat May 16, 2009 4:24 pm

betapa kita lupa pd maha pencipta yang menciptakan kita yang mengizinkn kte idup sehingga kini
betapa kita lupa kepada nabi kita MUHAMAD BIN ABDULLAH....

saya penah tanya membe kite yg duk seasrama sesekolah dgn kita "knal x muhamad bin abdullah?"
dia tanya blik saya "spe yerk?"
terkejut? saya lagi terkejut..... pada satu muzakarah ade pemuzakarah ni ckap

"bagaimn prasaanmu wahai nabi ketika kau berkata
jgn kau seksa pnduduk thaif ini kerana aku m'hrpkn dri tulg sulbi mreka org yg beriman
bagaimn prasaan mu wahai rasullullah ketika kau berkata
aku maafkan kamu semua wahai penduduk mekah kau adalh saudara ku (fathu mekah)
bagaimn prasaanmu wahai kekasih allah ktika kau menyebut
umatku.. umatku pdhal di sisi mu ada aisyah ksygn mu"

bknnya nk sruh kte puja nabi sampai menggap makamnya keramat spt yg berlaku kepada wali songo dan juga bkn nk sruh sampai nabi dianggap anak tuhan seperti yg berlaku pd nabi isa... allah lebih lyk memuliakn nabi kesygn kte itu...

tp brape ramai yg igt akn pesan nabi ktika khutbah wada'
nabi ada pesan kpd kaum muslimin spy berbuat baik kpd wanita (bknnya muslimah shj) tp brape rmai diatr plajar muslimin TAHAP ini yg berbuat kepada kita ya muslimat?
ya kami slalu terlepas dari landasan
ya benar kami selalu menganjing muslimin
ya betul kami slalu x dgr ckap muslimin

tp itu adalah mar'ah
bknnya x nk berbuat baik tp sdikit culas dlm beribadah
bknnya xnk ikut jln yg sbnr cme segan dgn membe
bknnya teringin sgt nk nganjing korang cume rs terhina
bknnya x nk dgr ckap korg tp beri kami masa n kelembutan....

pimpin kami dgn ikhlas bkn dgn niat nk mrah atau geram
kdg2 saya rs saya lebih ske hanis suhaimi bri tazkirah daripada sallehuddin

dan juga kepada muslimat sekalian klupn x nk dgr ckap muslimin tahap ni knp x ikut panduan yg d'bri nabi kesygn kte 2..... mungkin korg akan jawab
apa guideline yg nabi bg?
byk buku d'jual klu xnk beli pinjam kt library

yang lbih menghairankan saya knp muslimat ni ble laki2 durjana minx apa2 aje diorg kasi tp klu nabi minx kte wat mende baik xnk plak buat.......dan muslimin walaupn saya tahu korg kt dlm skolah mcm malaikat tp kt luar mcm ....... tp tlglh cover skit.
saya tahu nk lwan nafsu bknnya mudah akan lebih susah klu kite sbnrnya takde keinginn utk berubah

saya tak pelik klu muslimat wat hal kt luar sbb kitaorg biasa2 jer tak baik tak jahat cme nakal skit
tp korg muslimin adalah ketua kami....mungkin sbb korg terlalu berbangga dgn panggilan ketua tu agknya korg rs dri dh sempurna...
ya saya ni mmg x sempurna....bykkn zikir mcm tu bknnya nk rendahkn dri tp nk pupuk keyakinn bhw kte ini hamba yg hina di cipta dari air yg hina

nabi muhamd adalah rahmat utk manusia dtgnya nabi bersama agama yang syumul dan alquran yg kekal hingga ke akhir kiamat....cintailah nabi dgn spenuh hati kerana cinta pada rasul adalah cinta kpd penciptanya....

p/s:tgn dh lenguh next time saya continue lagi
Back to top Go down
View user profile
.:kHaZiNaTuL AsRaR:.
co-admin
co-admin
avatar

Female
Number of posts : 69
Age : 25
Location : baL0k,quan-t0wn
Registration date : 2008-06-02

PostSubject: Re: betapa kita lupa   Sun May 31, 2009 10:57 am

arrijalu qawwamu na 'alannisa'

_________________
"Maybe I received nothing I wanted
But I received everything I needed...
................Thank You ALLAH............."
Back to top Go down
View user profile
 
betapa kita lupa
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» akan memliki Vts- ada sket soalan..
» KHASIAT 10 SURAH SEBAGAI AMALAN HARIAN
» Enjin mati secara tiba2 di highway..
» Break-In terbaik utk skuter anda

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
imtiazz92 :: ADDIN :: tazkirah-
Jump to: